اخبار ادویه ها در ایران و جهان 1 ماه اول سال ۱۴۰۳

ادویه و اخبار مختصر

اخبار ادویه ها در ایران و جهان

در این مقاله گزیده‌ای از اخبار یک ماه گذشته مرتبط با ادویه جات از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ تا ابتدای اردیبهشت سال جاری که در خبرگزاری‌ها و سایت‌های معتبر ایران و جهان گزارش شده است را به‌صورت مختصر بیان می‌کنیم.

مختصر اخبار ادویه ها در ایران

در ادامه به مختصری از اخبار مهم داخلی ایران در مورد انواع ادویه ها می‌پردازیم.

انواع ادویه و  افزایش قیمت‌ها

 قیمت زعفران: قیمت زعفران در ایران طی یک ماه گذشته به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. طبق گزارش یک سایت خبری معتبر در ایران، در ۱۵ فروردین، قیمت هر گرم زعفران نگین به بیش از ۱۸۰ هزار تومان رسیده بود که در مقایسه با اسفندماه ۱۴۰۲، تقریباً ۳۰ درصد افزایش داشته است.  قیمت زنجبیل: قیمت زنجبیل نیز در ایران افزایش‌یافته است. دلیل این امر کمبود جهانی زنجبیل به دلیل سیل در هندوستان است. در ۲۰ فروردین گزارش داده شده که قیمت هر کیلو زنجبیل به ۱۲۰ هزار تومان رسیده است که در مقایسه با فروردین ۱۴۰۲، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

ادویه‌های کشف شده قاچاق

ادویه قاچاق: در ۱۲ فروردین، مأموران نیروی انتظامی در ایران موفق به کشف و ضبط محموله‌ای از ادویه قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در مرزهای شرقی کشور شدند. این محموله شامل انواع ادویه جات از جمله ادویه زنجبیل، ادویه دارچین و انواع ادویه فلفل بوده است.

جشنواره و رویدادهای ادویه

جشنواره ملی زعفران: جشنواره ملی زعفران در ۲۵ تا ۲۷ فروردین‌ماه در استان خراسان رضوی برگزار شده است. در این جشنواره، انواع مختلف زعفران از سراسر ایران به نمایش گذاشته شد و همچنین کارگاه‌های آموزشی مختلفی در زمینه کاشت، برداشت و فراوری زعفران برگزار گردید.

ادویه ها و اخبار خارجی

در ادامه به گزارش و برسی اخبار انواع ادویه جات در کشور های مختلف می‌پردازیم.

افزایش قیمت ادویه و کمبود احتمالی آن

  •  کمبود فلفل سیاه: به گزارش یک خبرگزاری خارجی در ۸ فروردین، ویتنام به دلیل شرایط نامساعد آب‌وهوایی با کمبود فلفل سیاه روبرو شده است. این امر می‌تواند منجر به کمبود فلفل سیاه در بازارهای جهانی و افزایش قیمت آن شود.
  • افزایش قیمت دارچین: قیمت دارچین در بازارهای جهانی به دلیل افزایش تقاضا و کاهش عرضه در حال افزایش است.
  • افزایش قیمت دارچین: این منبع خبری همچنین در ۱۵ فروردین گزارش داد که قیمت هر تن دارچین به ۸ هزار دلار رسیده است که در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خواص انواع ادویه ها در اخبار جدید

  •  ادویه جات و سلامت گوارش: طبق مطالعه‌ای که در مجله معتبر تغذیه منتشر شده است، افزودن ادویه جات به رژیم غذایی می‌تواند به‌سلامت گوارش کمک شایانی کند. این مطالعه نشان داد که افرادی که ادویه جات بیشتری مصرف می‌کردند، تنوع میکروبیوم روده بیشتری داشتند که با تعدادی از فواید سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی روده مرتبط است.
  •  تأثیرات ادویه بر روان و خلق‌وخو: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برخی از ادویه جات می‌توانند بر خلق‌وخو تأثیر مثبت بگذارند. یک مجله روانپزشکی در مقاله‌ای که در فروردین ۱۴۰۳ منتشر شد، گزارش داده که مصرف زعفران می‌تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مضرات و خواص ادویه ها به بخش مقالات سایت امیشاد مراجعه کنید.

ادویه و اخبار ایران و جهان
گزیده‌ای از اخبار یک ماه گذشته از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ تا ابتدای اردیبهشت سال جاری که در خبرگزاری‌ها

صادرات و واردات ادویه در ایران و جهان در اخبار جدید

در ادامه به اخبار صادرات و واردات ادویه در ایران و جهان طی یک ماه گذشته فروردین تا  اردیبهشت ۱۴۰۳ به اختصار می‌پردازیم.

 اخبار صادرات و واردات ادویه در ایران

طی یک ماه گذشته اخبار و اتفاقاتی در حوزه مواد غذایی مخصوصا ادویه جات رخ داده است که به‌صورت مختصر به آنها اشاره می‌کنیم.

 صادرات ادویه در ایران

در یک ماه گذشته اخباری مبتنی بر صادرات انواع زردچوبه و دیگر ادویه ها در خبرگزاری ها گزارش شده است که به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

 صادرات زعفران ایرانی

  • صادرات زعفران: ایران در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. به گزارش یک خبرگزاری معتبر در ۲۰ فروردین، ارزش صادرات زعفران ایران در فروردین ۱۴۰۳ به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.
  •  صادرات زردچوبه: تجار و کشاورزان ایرانی در حال افزایش صادرات زرد چوبه به کشورهای همسایه هستند. به گزارش خبرگزاری معتبر در ۱۰ فروردین، ایران در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن زردچوبه به کشورهای همسایه صادر شده است.

 واردات ادویه در ایران

  •  واردات فلفل سیاه در ایران: ایران در حال افزایش واردات فلفل سیاه از ویتنام است. به گزارش یک روزنامه معتبر داخلی در ۵ فروردین، ایران در سال گذشته ۵۰ هزار تن فلفل سیاه از ویتنام وارد کرده است.
  • واردات دارچین در ایران: ایران در حال افزایش واردات دارچین از سریلانکا است. به گزارش خبرگزار معتبری در ۲۵ فروردین، ایران در سال گذشته ۲۰ هزار تن دارچین از سریلانکا وارد نموده است.

 صادرات و واردات ادویه در کشورهای جهان مهم‌ترین اخبار

در ماه گذشته اخباری مبتی بر صادرات و واردت انواع ادویه ها در کشورهای مختلف منتشر شده است که در ادمه به برخی از آنها می‌پردازیم.

 صادرات ادویه هندی

صادرات ادویه هندی در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش‌یافته است. به گزارش یک خبرگزاری خارجی در ۱۵ فروردین، هند در سال گذشته ۳ میلیارد دلار ادویه هندی صادر کرده است.

 صادرات ادویه در ویتنام

صادرات فلفل در  ویتنام که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فلفل سیاه در جهان نیز است، در سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است. به گزارش یکی از خبرگزاری‌های خارجی در هشتم فروردین سال جاری، ویتنام در سال گذشته ۱.۵ میلیون تن فلفل صادر کرده است.

واردت ادویه در کشورهای مختلف جهان

کشورهای که در ماه گذشته واردات بیشتری از ادویه داشته‌اند در راس اخبار قرار گرفته‌اند که به آنها اشاره می‌کنیم.

واردات ادویه در چین

واردات ادویه جات چین در سال گذشته ۸ درصد افزایش‌یافته است. به گزارش خبرگزاری چینی در هجدهم فروردین، چین در سال گذشته ۲ میلیارد دلار ادویه جات وارد کرده است.

 واردات ادویه در اتحادیه اروپا

واردات ادویه جات اتحادیه اروپا در سال گذشته ۶ درصد افزایش‌یافته است. منبع خبری معتبر اروپایی در ۱۲ فروردین، اتحادیه اروپا در سال گذشته ۴ میلیارد دلار ادویه جات وارد کرده است. فروشگاه اینترنتی امیشاد جهت سهولت در دسترسی به اخبار تخصصی مواد غذایی، به‌طور خلاصه اخباری را در این حوزه جمع‌آوری و منتشر نموده است.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *