ادویه مرغ + 9 ادویه اصلی

ادویه مرغ، بایدها و نبایدها

ادویه مرغ باید ها و نباید ها

تیم پژوهشی بازرگانی آنلاین امیشاد در این مقاله به توضیحاتی علمی و کاربردی در مورد ادویه مرغ، طرز تهیه، خواص و عوارض ادویه مرغ و دیگر موضوعات مرتبت به آن خواهد پرداخت؛ در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه ادویه ها برای مرغ و گوشت

مصرف گوشت و مرغ به‌عنوان غذای انسان از سال‌های قبل از میلاد آغاز شده است و در طول تاریخ، ادویه جات مختلفی برای طعم‌دهی به گوشت مرغ به کار گرفته شده‌اند. ادویه مرغ نیز به‌عنوان یکی از ترکیبات ادویه‌ای برای طعم‌دهی به گوشت مرغ در طول تاریخ به کار گرفته شده است.

در طبخ پرندگان و به‌خصوص مرغ، بوی ضحم  همیشه یک چالش بوده است و ازاین‌رو ادویه‌های مختلفی برای طعم‌دهی به گوشت مرغ به کار گرفته شده‌اند. در هر سبک آشپزی، دو مرحله ازبین‌بردن بوی زهم مرغ و طعم‌دهی به آن بسیار مهم است.

ادویه مرغ چیست؟

ادویه مرغ یک ترکیب ادویه‌ای است که در طعم‌دهی به گوشت مرغ به کار می‌رود. ترکیبات ادویه مرغ ممکن است در هر منطقه و شهر متفاوت باشد، اما در کل شامل ترکیباتی مانند زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، سیر، زنجبیل، پاپریکا و سایر ادویه‌های مختلف است. این ادویه ترکیبی در طعم‌دهی به گوشت مرغ در روش‌های مختلف پخت؛ مانند کباب، سوخاری و بریانی به کار می‌رود. همچنین ممکن است، ادویه مرغ در تهیه غذاهای دیگری مانند خورشت مرغ و جوجه‌کباب نیز به استفاده شود.

ادویه مرغ رستورانی یا ادویه مرغ مجلسی

ادویه مرغ به‌عنوان یکی از ترکیبات ادویه‌ای برای طعم‌دهی به گوشت مرغ در رستوران‌ها و مجالس خانوادگی نیز به کار گرفته می‌شود. در رستوران‌ها، ادویه مرغ به‌صورت ترکیبی از چندین ادویه مختلف مانند فلفل سیاه، زنجبیل، زردچوبه، پودر سیر، نمک و فلفل قرمز به کار گرفته می‌شود.

این ترکیب ادویه‌ای به غذا طعم و مزه خاصی می‌بخشد و می‌تواند برای پخت انواع غذاهای مرغی مانند مرغ کباب، مرغ شوی، مرغ بریانی و… به کار رود. مصرف ادویه مرغ در رستوران‌ها نیز باید باتوجه‌به نیاز غذایی و سلیقه مشتریان و با رعایت مقادیر مصرفی مناسب انجام شود. فروشگاه اینترنتی امیشاد با درنظرگرفتن سلایق مختلف این ادویه را با بهترین شکل ممکن تهیه و به بازار عرضه کرده است.

ادویه مرغ، بایدها و نبایدها
مقاله خواص ادویه مرغ، بایدها و نبایدها

طرز تهیه ادویه مرغ

در ادامه، یکی از روش‌های رایج و پر استفاده تهیه ادویه مرغ را توضیح می‌دهیم

 مواد لازم برای تهیه ادویه مرغ رستورانی یا ادویه مرغ مجلسی

  • پودر زنجبیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • مرزنجوش: ۱ قاشق چای‌خوری
  • شکر قهوه‌ای: ۲ قاشق غذاخوری
  • جعفری خشک: ۳ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • زردچوبه: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر سیر: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک: ۱ قاشقچای‌خوری

طرز تهیه و ترکیب ادویه مرغ

  1. تمامی مواد را در یک‌کاسه مخلوط کنید.
  2. ادویه مرغ را روی گوشت مرغ بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا ادویه‌ها به گوشت جذب شوند.
  3. گوشت مرغ را به روش دلخواه خود پخته و سرو کنید.

این ترکیب ادویه ها برای طعم‌دهی به گوشت و مرغ در روش‌های مختلف پخت؛ مانند:  مرغ کبابی، مرغ سوخاری، مرغ بریانی، خورشت مرغ، خوراک مرغ، چلو مرغ، مرغ بخارپز و انواع غذاهایی که با گوشت مرغ تهیه می‌شوند، به کار می‌رود. همچنین، ادویه مرغ در تهیه غذاهای دیگری مانند خورشت مرغ مجلسی و جوجه‌کباب نیز به کار می‌رود.

 

خواص ادویه مرغ

ادویه مرغ، به‌عنوان یک ترکیب ادویه‌ای، خواص و مزایای متعددی دارد. در زیر به برخی از خواص ادویه مرغ اشاره شده است؛ با ما همراه باشید.

  • کاهش التهابات: برخی از ترکیبات ادویه مرغ مانند زنجبیل و فلفل سیاه، خواص ضدالتهابی دارند و می‌توانند به کاهش التهابات بدن کمک کنند.
  • تقویت سیستم ایمنی: برخی از ترکیبات ادویه مرغ مانند زردچوبه، خواص ضدباکتری و ضدویروسی دارند و می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.
  • کاهش استرس: برخی از ترکیبات ادویه مرغ مانند زنجبیل، خواص ضد استرسی دارند و می‌توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند.
  • کاهش خطر بیماری‌های قلبی: برخی از ترکیبات ادویه مرغ مانند فلفل سیاه، خواص ضد اکسیدانی دارند و می‌توانند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کنند.
  • بهبود هضم: برخی از ترکیبات ادویه مرغ مانند زنجبیل، خواص ضدالتهابی دارند و می‌توانند به بهبود هضم کمک کنند.

ادویه مرغ همچنین به‌عنوان یک ترکیب ادویه‌ای، در طعم‌دهی به گوشت مرغ در روش‌های مختلف پخت؛ مانند کباب، سوخاری و بریانی نیز به کار می‌رود.

مضرات ادویه مرغ

استفاده از ادویه مرغ در غذاها معمولاً برای طعم‌دهی به گوشت مرغ است و مصرف آن در حد معمولی برای بیشتر افراد مشکلی ندارد. بااین‌حال، مصرف بیش از حد ادویه مرغ ممکن است مشکلاتی را برای برخی افراد ایجاد کند. برخی از مضرات مصرف بیش از حد ادویه مرغ عبارت‌اند از:

  • افزایش فشارخون: برخی از ترکیبات ادویه مرغ مانند فلفل سیاه، می‌توانند باعث افزایش فشارخون شوند.
  • تحریک معده: برخی از ترکیبات ادویه مرغ مانند زنجبیل، می‌توانند باعث تحریک معده شوند و مشکلاتی مانند سوءهاضمه و درد شکم ایجاد کنند.
  • حساسیت: برخی از افراد ممکن است به برخی از ترکیبات ادویه مرغ حساسیت داشته باشند و مصرف آن‌ها برای آن‌ها مشکل‌ساز شود.

به همین دلیل، بهتر است مصرف ادویه مرغ را در حد معمولی و باتوجه‌به سلیقه شخص و نیاز غذایی او انجام داد. همچنین، در صورت بروز هرگونه علائم نامطلوب پس از مصرف ادویه مرغ، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

ویژگی‌های ادویه مرغ رستورانی یا مجلسی خوب

ادویه مرغ به‌عنوان یکی از ترکیبات ادویه‌ای برای طعم‌دهی به گوشت مرغ در طول تاریخ به کار گرفته شده است. ادویه مرغ خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد.

ادویه مرغ  و طراوت، تازگی، و طعم و مزه خوب

همانطور که می‌دانید ادویه هایی که ترکیب می‌شوند باید از تازگی و طعم خوبی بهره‌مند باشد تا مطلوبیت دلخواه هر آشپز را به غذا بده. در ادامه به نکات مهم و برجسته یک ادویه مرغ رستورانی یا مجلسی اشاره می کنیم.

طعم و مزه خوب

طعم و مزه خوب ادویه مرغ باید به غذا طعم و مزه خوبی بدهد و بتواند بوی زهم گوشت مرغ را از بین ببرد.

ادویه مرغ ترکیبی از ادویه های مختلف

ادویه مرغ ترکیبی از ادویه‌های مختلف است که معمولاً ترکیبی از چندین ادویه مختلف مانند فلفل سیاه، زنجبیل، زردچوبه، پودر سیر، نمک و فلفل قرمز است.

ادویه مرغ و نمک کنترل شده

ادویه مرغ نمک کنترل شده‌ای دارد و اهمیت کنترل شده بودن میزان نمک در ترکیبات این ادیوه اهمیت بالایی دارد، ازاین‌رو نمک ادویه مرغ باید کنترل شده باشد تا در صورت تمایل شخص، بتواند میزان مصرف نمک دلخواه خود را به آن اضافه کند.

سهولت استفاده ادویه مرغ

سهولت استفاده ادویه مرغ اهمیت اهمیت بالایی دارد، چرا که ادویه مرغ باید به‌راحتی قابل‌استفاده باشد و در تهیه انواع غذاهای مرغی مانند مرغ کباب، مرغ شوی، مرغ بریانی و… به کار رود.

خواص سلامتی ادویه مرغ

خواص سلامتی ادویه مرغ از مهم‌ترین ارکان این ادویه ترکیبی است. به این خاطر که می‌باید سلامتی عموم افرادی که این غذا را مصرف می‌کنند را در آن لحاظ شده باشد. برخی از ترکیبات ادویه مرغ مانند زنجبیل، فلفل سیاه و زردچوبه، خواص سلامتی مانند ضدالتهابی و ضدباکتری بودند و می‌توانند به بهبود سلامتی بدن کمک کنند.

ادویه مرغ در بارداری

در مورد مصرف ادویه مرغ در دوران بارداری، توصیه می‌شود که با پزشک خود مشورت کنید. برخی از ترکیبات ادویه مرغ مانند فلفل سیاه و زنجبیل ممکن است باعث افزایش فشارخون و تحریک معده شوند و برای برخی افراد مشکل‌ساز شوند. همچنین، برخی از ادویه های دیگر نیز ممکن است در دوران بارداری مضر باشند و باید از مصرف آن‌ها پرهیز کرد. به همین دلیل، بهتر است مصرف ادویه مرغ و سایر ادویه‌ها در دوران بارداری را با پزشک خود مشورت کنید.

 

جهت کسب اطلاعات علمی بیشتر  در مورد خواص مواد غذایی به بخش مقالات و در صورت نیاز به دستورات آشپزی به قسمت آشپزی و در صورت تمایل به اخبار روز دنیا در مورد انواع مواد غذایی به قسمت اخبار غذایی در وب‌سایت امیشاد مراجعه نمایید یا به آدرس  Chicken seasoning رجوع نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *