راز های روغن حیوانی اصل و اعلا + 2 تفاوت عمده و چند آزمایش ساده

روغن حیوانی اصل

روغن حیوانی تعریفی کوتاه

 روغن حیوانی روغنی متشکل از چربی شیر گاو یا گوسفند یا مخلوطی از این دواست و با نام‌های روغن حیوانی گاوی، روغن حیوانی گوسفندی و روغن حیوانی گاوی و گوسفندی در بازار شناخته می‌شود.

  اصطلاحاً و به‌اشتباه روغن حیوانی را با روغن کرمانشاهی برابر و یکی می‌دانند. درصورتی‌که نام‌های دیگر حیوانی روغن زرد گاوی و یا روغن زاگرس است. روغن حیوانی اصل از چربی شیر تهیه می‌شود. روغن حیوانی کاملاً با روغن دنبه و شحم متفاوت است این در حالی است که روغن دنبه و شحم را سهواً یا عمداً به‌جای روغن حیوانی در بازار به فروش می‌رسد.

چربی روغن زرد یا همان روغن حیوانی از نوع چربی اشباع شده است و عمده چربی آن از اسید چرب کوتاه زنجیره‌ای به نام بوتیریک اسید به دست می‌آید، روغن حیوانی حامل انرژی زیادی است و یک فرآورده پر کالری به‌حساب می‌آید.

 تفاوت  عمده روغن حیوانی با روغن کرمانشاهی

 روغن کرمانشاهی در استان کرمانشاه و سنندج و دیگر مناطق کردنشین ایران تولید می‌شود و به دلیل وجود دامپروری گسترده نوعی سوغات برای این شهرها محسوب شده است. روغن کرمانشاهی شهرتش بیشتر درگذشته به دلیل سنتی و خانگی بودن آن بوده است؛ این در حالی است که امروزه به‌ندرت روغن حیوانی کرمانشاهی را به‌صورت سنتی تهیه و تولید می‌کنند و اغلب به‌صورت صنعتی در کارخانه تولید روغن حیوانی این فرایند شکل و صورت می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت روغن کرمانشاهی به دو دلیل گران‌تر از روغن حیوانی در بازار است.

  1. در ذهن و باور جامعه به‌عنوان بهترین روغن حیوانی جای گرفته است.
  2. به‌صورت دستی و سنتی این کار انجام می‌شده. همین امر سبب بالابردن قیمت آن شده است.

کارخانه تولید روغن حیوانی

 این در حالی است که امروزه باتوجه‌به رشد تکنولوژی و فناوری و صنعت ماشین‌سازی مخصوصاً در صنعت مواد غذایی سبب شده است که دستگاه‌های مدرن و جدید جایگزین روش‌های سنتی در کارخانه های تولید روغن حیوانی شوند و همین موضوع باعث بهره‌وری بیشتر و کاهش هزینه‌های تولید در کارخانه تولید روغن حیوانی شده است که در نهایت کالا باکیفیت مناسب‌تر، سرعت تولید بیشتر، حجم تولید بسیار بالاتر، قیمت پایین‌تر و ارزان‌تر در کارخانه تولید روغن حیوانی، تولید شوند. مخصوصاً با درنظرگرفتن موارد بهداشتی و سلامتی انسان، کالاهای تولیدی روانه بازار بشنود تا با قیمت مناسب‌تر و قابل دسترس‌تر تمامی اقشار جامعه بتوانند از کالاهایی که درگذشته فقط جنبه سوغات داشتند برای سلامت و رفاه از آن بهره‌مند شوند.

کالری روغن حیوانی 

  در یک نگاه ساده  به درک عمیق‌تر و وسیع‌تر این موضوع خواهیم رسید که یک قاشق سوپ‌خوری از روغن حیوانی، دارای ۱۱۲ کالری است. یک انسان سالم و بالغ به طور متوسط روزانه به مقدار 44 تا 77 گرم چربی در سبد غذایی روزانه خود نیاز دارد. این انجمن ملی چربی‌ها، قلب و عروق و موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی ایالات متحده آمریکا (NIDDK)  توصیه می‌کنند که افراد بالغ روزانه 20 تا 35 درصد کالری دریافتی خود را از چربی‌ها دریافت کنند. این به معنای مصرف روزانه 44 تا 77 گرم چربی برای یک فرد بالغ و سالم با رژیم غذایی 2000 کالری است.

برای داشتن یک زندگی سالم و سلامت باید از روغن با کیفیت عالی و مناسب که بهترین آن روغن حیوانی اصل و اعلا است به مقدار 44 تا 77 گرم چربی برای بدن تامین شود.

  طبع روغن حیوانی در طب سنتی و ایرانی

  جالب است بدانید از نظر طب سنتی، طبع روغن حیوانی گوسفندی سرد و خشک است، این در حالی است که روغن حیوانی گاوی گرم و خشک است.

  تأثیر روغن حیوانی بر سلامت

  از نظر تغذیه‌ای، روغن حیوانی یک منبع عالی برای دریافت ویتامین‌های حیاتی مانند:  A-D-E-K محلول در چربی است. با مصرف به‌اندازه آن می‌توانید نیاز خود را به این گروه از ویتامین‌ها برطرف سازید. علاوه بر این روغن حیوانی به چندین طریق بر سلامت بدن و دستگاه گوارش تاثیر مستقیم می‌گذارد.

 

 

خواص روغن کرمانشاهی و خواص روغن حیوانی

  1. تحریک ترشح اسید معده: روغن زرد می‌تواند ترشح اسید معده را تحریک کند. اسید معده برای هضم پروتئین‌ها و سایر مواد مغذی ضروری است.
  2. تحریک ترشح صفرا: روغن حیوانی اصل و اعلا می‌تواند ترشح صفرا را از کبد تحریک کند. صفرا به هضم چربی‌ها در روده کوچک کمک می‌کند.
  3. کاهش التهاب: روغن حیوانی اصل و اعلا دارای خواص ضد التهابی است. التهاب می‌تواند به هضم غذا آسیب برساند.
  4. جذب ویتامین‌ها: روغن حیوانی اصل و اعلا می‌تواند به جذب ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین  A، D، E و K کمک کند.

خواص روغن حیوانی بر سلامت بدن

علاوه بر اینها، روغن حیوانی اصل و اعلا می‌تواند به موارد زیر نیز کمک کند.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سلامت استخوان‌ها
  • سلامت پوست و مو
  • افزایش انرژی برای فعالیت‌های روزانه

عوارض مصرف روغن حیوانی

باید توجه داشت که روغن حیوانی یا روغن کرمانشاهی سرشار از چربی اشباع شده است. مصرف بیش از حد چربی اشباع شده می‌تواند منجر به افزایش کلسترول و بیماری‌های قلبی عروقی شود.

  موضوع دیگری که مهر تأییدی بر ادعای سلامتی بخش روغن حیوانی می‌زند این نکته مهم است که روغن حیوانی به طور طبیعی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند و منجر به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و پیری زودرس شوند آنتی‌اکسیدان موجود در روغن حیوانی اصل باعث افزایش جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شود که این امر بر مقاومت بدن تأثیر مستقیم دارد. 

روغن حیوانی و تاثیر ضد سرطانی

  علاوه بر این حضور مقدار کافی از بوتیریک اسید سبب افزایش روند تولید سلول‌های T کشنده (نوعی گلبول سفید هستند که نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند. این سلول‌ها سلول‌های آلوده به ویروس، سلول‌های سرطانی و سلول‌های آسیب‌دیده را شناسایی کرده و از بین می‌برند) در روده تأثیر مثبت دارد. 

 

روغن حیوانی اصل
روغن حیوانی یا روغن کرمانشاهی روغنی متشکل از چربی شیر گاو یا

طرز تهیه روغن حیوانی یا طرز تهیه روغن کرمانشاهی

 همانطور که در قبل اشاره کردیم، تفاوت روغن حیوانی با روغن کرمانشاهی در باورهای فرهنگی گذشته است. نتجیتاً تفاوتی بین این دو نیست. 

تهیه روغن حیوانی از کره

حال اگر به چگونگی تولید روغن حیوانی علاقه‌مند هستید بدانید که روغن حیوانی گاو از حرارت دادن کره حیوانی یا خامه فله به دست می‌آید، روغنی که از خامه به دست می‌آید درصد چربی بالاتری دارد و باتوجه‌به این که این نوع از روغن حرارت ندیده از نظر اندیس پروکسید و ویژگی‌های سلامتی محور، سالم‌تر است.

 

 

تشخیص روغن حیوانی اصل و اصیل و رمز راز آن

تشخیص روغن حیوانی اصل و اصیل روش‌های ساده و در عین حال کاربری دارد که می‌توانیم به سرعت و سهولت فراگرفت و هنگام خرید به آنها دقت کنیم، تا انتخاب ایده‌آلی داشته باشیم. در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم. 

عطروطعم بی‌نظیر

بوی دلنشین

روغن حیوانی اصل عطری گرم، کره‌ای و کمی شبیه به شیر دارد. از خرید روغن‌هایی با بوی نامطبوع یا تند خودداری کنید.

طعم روغن حیوانی

طعم روغن حیوانی باید ملایم، خوشایند و کمی شور باشد. طعم نامطبوع یا ماندگی نشان‌دهنده کیفیت پایین یا تقلبی بودن روغن است.

 رنگ و رگه‌های طبیعی 

روغن حیوانی اصیل و اصل از رنگ مخصوصی برخودار است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

رنگ روغن حیوانی

رنگ روغن حیوانی به نوع دام و نحوه تهیه آن بستگی دارد. روغن گاوی زرد و روغن گوسفندی سفید یا کرم رنگ است.

روغن حیوانی زرد یا سفید

وجود رگه‌های سفید یا زرد در روغن حیوانی نشان‌دهنده خلوص و عدم تصفیه آن است.

 

 حالت جامد و نقطه ذوب

  • جامد در دمای خنک: روغن حیوانی اصل در دمای خنک (زیر ۲۰ درجه سانتی‌گراد) جامد می‌شود. ذوب سریع: با گرم‌شدن در دست، روغن حیوانی اصل به‌سرعت ذوب شده و حالت مایع روان پیدا می‌کند.

 

 

 آزمایش های ساده روغن حیوانی اصل و اعلا

بدهی است بهترین روش برای سنجش هر نوع مواد غذایی آنالیز توسط آزماشگاه‌های معتبر است. اما این امر به‌دلیل دردسترس نبودن هنگام خرید و داشتن هزینه‌های غیرقابل توجیح برای مصرف‌کننده نهایی، توجیهی برای انجام ندارد. لذا توصیه می‌شود به نکات زیر توجهی داشته باشید.

  • بسته‌بندی شفاف: روغن حیوانی اصل بافت و شکل یک‌دستی دارد که هرگز لایه ته‌نشین شده یا رسوب‌کرده یا اصطلاحاً چند لایه شده، در آن مشاهده نمی‌شود. هنگام خرید به شفاف‌بودن ظرف روغن حیوانی دقت کنید که بتوانید این آزمایش ساده را با نگاه اول انجام دهید.
  • آزمایش یخ: یک‌تکه یخ را در ظرف روغن حیوانی قرار دهید. اگر یخ به‌سرعت ذوب شد، نشان‌دهنده خلوص و کیفیت بالای روغن است.
  • آزمایش شعله: کمی از روغن را در قاشق بریزید و روی شعله ملایم گرم کنید. روغن حیوانی اصل بدون دود کردن و با بوی مطبوع ذوب می‌شود.

 

نگهداری روغن حیوانی

عمر مفید روغن حیوانی: روغن حیوانی مرغوب تا ۱۲ ماه در یخچال قابل نگهداری است.

روش نگهداری روغن حیوانی

در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی تخصصی در خصوص نگهداری روغن حیوانی را مطالعه نمایید.

 

نگهداری روغن حیوانی در یخچال

نگهداری روغن حیوانی در یخچال: روغن حیوانی را در ظرف شیشه‌ای یا فلزی درب‌دار در یخچال نگهداری کنید. در صورت عدم دسترسی به یخچال، می‌توانید روغن حیوانی را در مکان خنک و تاریک نگهداری کنید.

محافظت از نور و گرما

محافظت از نور و گرما: از قراردادن روغن در معرض نور مستقیم خورشید و گرمای زیاد خودداری کنید.

 

 

 با به‌کارگیری این رازها، می‌توانید روغن حیوانی اصل و اعلا و ناب را برای سلامتی و طعم بی‌نظیر غذاهای خود انتخاب کنید.

 

 نکات مهم در خصوص روغن حیوانی

قیمت روغن حیوانی: قیمت روغن حیوانی مرغوب به دلیل کیفیت و خلوص بالا، معمولاً از روغن‌های تقلبی و نامرغوب بیشتر است. اما همیشه گران بودن یک کالا دلیل بر مرغوبیت آن نیست.

تائیده‌های بهداشت: همان‌طور که می‌دانید داشتن مهر استاندارد، سیب سلامت، مجوز از سازمان غذا و دارو داشتن هر کالا نشان از مرغوبیت صددرصدی آن نیست، بلکه داشتن حداقل‌های لازم برای تولید و بسته‌بندی است. متأسفانه در محصولات غذایی درجه‌بندی و کیفت آن روی محصول قید نمی‌شود. این امر سبب می‌شود که به هنگام خرید همه کالاها در یک رده و سطح قرار بگیرند.

به طور مثال کالایی که سطح کیفیت آن از سطح استاندارد بالاتر است، هیچ نشان و علامتی برای تشخیص آن وجود ندارد. این امر سبب می‌شود که همه کالاها در یک رده و سطح قرار بگیرند. در قیمت مواد تشکیل‌دهنده کالاها علاوه بر مواد تشکیل‌دهنده، واژه افزونی مجاز را معمولاً مشاهده می‌کنیم. این افزونی مجاز می‌تواند هر مواد خوراکی بهداشتی باشد، اما استفاده از آن برای برخی مناسب نباشد. مثل رنگ خوراکی یا اسانس. 

 

 

خرید و قیمت روغن حیوانی اصل و اعلا و اصیل

خرید روغن حیوانی اصل

خرید روغن حیوانی اصل: بهترین و امن‌ترین راه خرید روغن حیوانی اصل خرید آن از فروشگاه‌های معتبر محلی و خرید اینترنتی روغن حیوانی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی است.

قیمت روغن حیوانی

قیمت روغن حیوانی: قیمت روغن حیوانی را حتما با دیگر فروشنده‌ها مقایسه کنید. لازم به ذکر است که همیشه کالایی که قیمت بالایی دارد دلیل بر اصالت و سلامت آن نیست.

 

بهترین روغن حیوانی یا بهترین روغن کرمانشاهی

پاسخ به این سوال کمی دشوار است که بهترین برند روغن حیوانی یا بهترین مارک روغن حیوانی، بهترین روغن حیوانی، بهترین مارک روغن کرمانشاهی، بهترین روغن کرمانشاهی در بازار کدام است؟ اما به صورت اختصار می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

تولیدکنندگان محلی: از تولیدکنندگان محلی و شناخته‌شده که به کیفیت محصولاتشان اهمیت می‌دهند، می‌توانید خرید کنید.

علائم و نشان‌ها: به دنبال علامت استاندارد، نشان سیب سلامت و گواهینامه‌های معتبر روی بسته‌بندی روغن باشید. البته توجه داشته باشید همانطور که در قبل توضیح دادیم، داشتن علائم استاندارد و بهداشت و… تنها داشتن حد اقل‌های یک محصول است.

  سخن پایانی در مورد روغن حیوانی

  اگر روغن حیوانی در سفره غذای شما جا دارد و یا اگر با مطالعه مطالب بالا به این نتیجه رسیدید که بهتر است روغن زرد، کمی از فضای کنار گاز شما را به خود اختصاص دهد.

ما اینجا هستیم تا بهترین‌های موجود در بازار تهران و ایران را به شما معرفی کنیم. بازرگانی آنلاین امیشاد امکان فروش عمده روغن حیوانی و فروش روغن حیوانی اصل و اعلا ۱ کیلویی را به شما عزیزان معرفی می‌نماید. روغن حیوانی اصل و اعلا معرفی شده در سایت دربسته بندی‌های یک‌کیلویی قابل‌عرضه به‌صورت تک و عمده است.

 روغن حیوانی اصل معرفی شده داری تائیده بهداشت و سیب سبز سلامت است. فاقد رطوبت بوده و به همین دلیل تک‌فاز باقی می‌ماند، عطروطعم روغن حیوانی ما در طول مدت نگه‌داری ثابت و در صورت پخت‌وپز و تماس باحرارت افزایش می‌یابد.  اگر شما هم به‌سلامتی و طبیعی بودن غذای خود اهمیت می‌دهید، جالب است بدانید تک‌تک محصولات وب‌سایت امیشاد با وسواس کامل برسی و منتخب شده است. در خصوص معرفی روغن حیوانی اصل و اعلا باید گفت که از هیچ‌گونه افزودنی گیاهی یا شیمیایی حتی اسانس یا عطرمایه خوراکی استفاده نمی‌شود به همین سبب این مشخصهٔ فاقد اسانس بودن این روغن عطروطعم ملایم و شبیه به شیر گاو را دارد.

 

 

 با کمی دقت و توجه به این نکات، می‌توانید از خواص بی‌نظیر روغن حیوانی اصیل برای سلامتی خود و خانواده‌تان بهره‌مند شوید.

 

 

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر به آدرس animal fat رجوع کنید.

جهت کسب بیشتر اطلاعات در مورد مواد غذایی و روغن حیوانی به بخش اخبار غذایی بازرگانی و بنکداری آنلاین امیشاد رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *